2024-2025 Eğitim Öğretim Dönemi Yeni Kayıt Duyurusu
1. Kayıt görüşmeleri başladığında buradan ilan edilecektir. Okulumuzun tek resmi duyuru alanı internet sitemizdir ve bu alandan yapılan duyurular resmi tebliğ duyurusu niteliğindedir.
2. Okulların en yoğun olduğu bu zamanlardayız, kayıt görüşmesi, bilgi alma vb...nedenlerle okulumuz ziyarete kapalı olacaktır. Bu konuda anlayışlı olmanızı rica ederiz.
2. Haziran ayı sonu Temmuz ayı gibi e-okul üzerinden kayıt bölgeleri ilan edilecek ve çocuğunuzun hangi okula gideceğini sistem üzerinden öğreneceksiniz.
3. Okulumuzda, e-okul sistemine düşecek her öğrenci için ayrıntılı bir adres araştırması yapılacak, gerekirse ev ziyaretleri yapılacak ve emniyet birimleri tarafından tespit edilen sahte adres taşımalara yönelik 5490 sayılı Nüfus Kanunu çerçevesinde idari işlem yapılması sağlanacaktır. İlgili kişilerin kendi gerçek adreslerine dönmeleri sağlandıktan sonra e-okuldan kesin kayıt işlemi yapılacaktır.
4. Okulumuzda kendi adres kayıt bölgemizden gelebilecek öğrencilere bile yeterli kontenjanı yoktur. O yüzden bölge dışından okulumuza kayıt olmak için lütfen ısrarcı olmayınız.
5. Okul kayıt bölgemizde ikamet eden velilerimiz, sizler ve komşularınız sahte adres konusunda dikkatli olmazsanız. Çünkü sizin için yapılmış olan bu okulumuz bölgemize yetmeyecek ve yine sizin çocuklarınız mağdur olacaktır. O yüzden özellikle site yöneticileri bu konuda daha dikkatli ve duyarlı olmalıdır.
6. Yabancı Dil Ağırlıklı Sınıf Sistemi bakanlığımızın tarafından yönetilen bir uygulama olup, bakanlığımız tarafından bir değişiklik olmazsa okulumuzda en fazla iki şube olacak şekilde açılması planlanmaktadır.
7. Yabancı Dil Ağırlıklı sınıflar içinde veli görüşmeleri başladığında duyurusu yapılacaktır. Duyuru sonrasında asil ve yedek kontenjan dolduğunda kayıt işlemi sonlandırılır.
8. Tüm ortaokullarda ana ders(Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi) müfredatı, ders saat sayıları ve kitapları aynıdır. Tüm ortaokullarda haftada 35 saat ders vardır. Yabancı dil ağırlıklı sınıflarda da haftada 35 saat ders vardır. Diğer sınıflardan farklı olarak bu sınıflardaki öğrenciler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi ve Bilişim dersi yerine 11 Saat İngilizce dersi görürler. Bu uygulama sadece 5. sınıf için geçerli olup talep olması ve uygun görülmesi durumunda 6. ve 7. sınıflarda seçmeli dersler ile ingilizce ders saati 5-7 ders saati olarak devam edebilir. 6. Sınıftan itibaren Görsel Sanatlar,Beden Eğitimi, Müzik ve Bilişim dersi diğer sınıflarda olduğu gibi tekrar görülmeye başlanır.
9. Yabancı dil ağırlıklı sınıflar ile diğer sınıflarda öğrenci mevcudu konusunda bir farklılık yoktur.
10. Yabancı dil ağırlıklı sınıflarda öğrenim görmek isteyen öğrencinin ilkokul seviyesinde ingilizce müfredatı tam olarak gördüğü ve öğrencinin ingilizce seviyesinin A1 seviyesini görmeye hazır olduğu kabul edilir. A1 seviyesinde ingilizce ile dersler başlar. Bu sınıflarda temelden ingilizce öğretilmeye başlanmaz.
OKUL HAKKINDA GENEL BİLGİLENDİRME
*Okulumuzda 08-50-15.00 saatleri aarsında günde 7 ders saati üzerinden eğitim görülmektedir.
* Sınıf mevcutları bölgemizdeki diğer devlet okulları ile aynı ortalamaya sahiptir.
* Öğle yemekleri için kantin ve yemekhane bulunmaktadır.
* Kayıt bölgemiz içeride yeterli sayıda talep olması durumunda servis firması tarafından öğrenci taşıması yapılmaktadır.
* Öğretmenlerimiz bakanlığımız tarafından öğretmen tercihine göre okulumuza atanmış kadrolu ya da sözleşmeli branş öğretmenleridir. Yabancı dil ağırlıklı sınıflar ile diğer sınıflara derse giren öğretmenler aynı öğretmenlerdir.
* Yeterli sayıda talep olması durumunda okul çıkış saatinden itibaren 15.00-17.00 saatleri arasında okul kursu düzenlenebilir. Talep toplama kayıt esnasında ya da Eylül ayı içerisnde yapılacaktır. Kurs çıkış saatinde yeterli talep olması ve servis firmasının da araç ayarlaması durumunda servis hizmeti olabilir.
ORTAOKUL ÖĞRENCİ VE VELİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE GÖRÜŞLER
İyi bir ilkokul eğitimi almamış, dört yıllık eğitiminde hem akademik hem de öğrenciliğin gerektirdiği sorumluluklar bakımından eksikliği olan bir öğrenci için ortaokul öğretmenleri olarak yapabileceğimiz şeyler sınırlı kalacaktır. Bir öğrencide hem akademik hem de sorumluluklar bakımından eksiklikler bir aradaysa, üzerine birde ailenin çocuğunun bu eksikliklerini giderme konusunda katkısı da yoksa sadece o çocuğu değil diğer tüm çocuklar için okullarda çözümü olmayan sorunlar yumağı başlamış demektir. Ortaya çıkan bu sorunlar karşısında veliler genellikle suçlu olarak hep okulu, arkadaşlarını ve öğretmenleri görmüştür. Bizlerin elinde sihirli değnek yok ki dokununca düzeltelim, sihirli sözcükler yok ki söyleyince düzeltelim. Toplu olarak yaşanan yerlerde kurallar ve işleyiş toplumun genelini bir arada tutacak şekilde planlanmıştır. Sınıflarda ise o sınıfın genel durumuna göre öğretmen dersini anlatabilecektir. Öğretmenler, dinlemeye ve öğrenmeye hazır öğrenciler için ders anlatmaya, öğretmeye ve rehberlik yapmaya hazırdır.
• 40 dakikalık sürenin içinde dinlemeye ve öğrenmeye hazır olmayan, üstüne de o zamana kadar ki bilgisi de o konuyu öğrenmek için eksik olan bir öğrenci için sınıf ortamında ne yapılabilir?
• Mevcut konuyu öğrenmesi için önceki konularda eksiği olduğu için öğrenemeyen öğrenci ile mi ilgilensin?
• Davranışsal olarak iyi bir öğrenci sorumluluğu kazanmamış, bir de bunun üzerine ders düzenini bozan çocukla mı ilgilensin?
• Herşeye hazır olan öğrenci ile mi ilgilensin?
• Tabi bir de bunun veli boyutu var. Böyle bir sınıf ortamını hayalinde canlandırmayan, ya da canlandırdığı halde öğretmenin elinde sihirli bir değnek olduğunu düşünen ama bu sihirli değneği kullanmadığı için öğretmeni suçlayan, akıl veren, sosyal medyada, WhatsApp’da dedikodusunu yapan veli ile mi uğraşsın?
• Tabi tüm bu davranışların getirdiği moral ve motivasyon bozukluğu da işin cabası.
Şimdi eğer sizin çocuğunuzun ilkokul da, hem akademik hem de davranışsal olarak temel kazanımlar konusunda eksiği varsa ve siz bunun farkında olmasanız dahi ortaokula başladığı ilk zamanlarda okuldan gelen şikâyetler ile farkına varmaya başlarsınız. Önemli olan bu farkına varma da suçlu mu arayacaksınız yoksa en kısa sürede ben bu sorunu nasıl çözerimin cevabını bulup eksikliği gidermek için mücadele mi edeceksiniz. Suçlu aramak ve suçu hep kendiniz ve çocuğunuz dışında bulma eğiliminde olmak belki size kısa süreliğine bir psikolojik rahatlama getirebilir. Emin olabilirsiniz ki uzun vadede bu sorun tamda aile ocağınızın temelinde büyük bir sıkıntı oluşturacağını bilmelisiniz. Bu durumu çok sevdiğim bir atasözü ile desteklemek istiyorum. “Akıllı insanlar kendi tecrübelerinden istifade ederler ama daha akıllı olanlar ise başkalarının da tecrübelerinden de istifade ederler.” Önce kendimizden başlayarak çevremize de baktığımızda tecrübelerden istifade etmeyenlerin sonunun nasıl olduğunu rahatlıkla görebilirsiniz.
Okulda akran zorbalığı yapan, ders düzenini bozan, büyük küçük demeden herkese saygısızlık yapan, okul ve arkadaşlarının eşyalarına zarar veren öğrencilerin bu kötü alışkanlıklarından vazgeçmesi için âmâsız, fakatsız hiçbir bahane öne sürmeden – evet, ben yanlış yoldayım, bu şekilde gidersem hem kendime hem de aileme bir faydam olmayacak, o yüzden bana yardım edin - demediği müddetçe o çocuğa öğretmenlerinin yapabileceği bir şey olmaz. Duymaya kapalı kulakları, gerçeği göremeyen kör gözleri, hatalardan kararmaya başlamış kalpler için yapılan rehberlik kuru nasihat etkisinden ileri gidebilir mi? Birde buna bu sorunu kabul etmeyen ebeveyn davranışı da eklenince okulda kangren olmuş bir sorunlar yumağı çözümsüz bir şekilde can yakmaya, ah almaya, bela getirmeye devam edecektir.
Şimdi size soruyorum. Diğer çocuklar, benim çocuğuma katlanmak, benim derdimi çekmek, benim çocuğum yüzünden okuldan soğumak, benim çocuğum yüzünden derslerinden geri kalmak zorunda mı? Benim böyle bir hakkım var mı? Bu soruların cevabını vicdanlarımıza bırakıyoruz.